O mnie

Ewa Słoma-Stucka

Magister fizjoterapii. Jestem absolwentką Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Fizjoterapia.

Specjalizuję się w rehabilitacji ortopedycznej oraz traumatologicznej młodzieży i dorosłych. W pracy wykorzystuję techniki terapii manualnej, terapii tkanek miękkich i terapię funkcjonalną. Zajmuje się m.in. rehabilitacją przedoperacyjną, pooperacyjną, pourazową, prewencyjną, wad postawy oraz pracą z pacjentem bólowym.

Ciągłe życie w biegu oraz siedzący tryb życia przekładają się na coraz większą liczbę pacjentów z bólami nieurazowymi nieznanego pochodzenia. Dokładny wywiad i badanie pacjenta pozwolą ocenić najsłabsze punkty i dysfunkcje w ciele co zaowocuje znalezieniem najlepszej formy terapii. Czasem ból manifestujący się w jednym miejscu może mieć przyczynę w zupełnie innej części ciała, niekiedy bardzo oddalonej od strefy problematycznej. Nie bójmy się szukać przyczyny, zamiast ciągle leczyć objawy. Podczas procesu leczenia proponuję również rozwiązania dotyczące ergonomii pracy oraz czynności dnia codziennego.

Praca z pacjentem oraz ciągłe doskonalenie umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach pozwala mi być na bieżąco z nowymi metodami terapeutycznymi.

Kursy i szkolenia:

Ortopedyczna Terapia Manualna według Kaltenborn-Evjenth Concept:

• UEX (styczeń 2011) – Badanie i leczenie kończyny dolnej, kurs podstawowy; Wykładowca: Mirosław Dębski
  • OEX (kwiecień 2011) – Badanie i leczenie kończyny górnej, kurs podstawowy; Wykładowca: Mirosław Dębski
  • UWS (czerwiec 2011) – Badanie i leczenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i miednicy, kurs podstawowy; Wykładowca: Mirosław Dębski
  • OWS (wrzesień 2011) – Badanie i leczenie odcinka szyjnego oraz piersiowego kręgosłupa i żeber, kurs podstawowy; Wykładowca: Mirosław Dębski
  • AEX1 (październik 2012) – Kurs zaawansowany badania i leczenia kończyny dolnej oraz stretching mięśni kończyny dolnej; Wykładowca: Mirosław Dębski
  • AEX2 (luty 2013) – Kurs zaawansowany badania i leczenia kończyny górnej oraz stretching mięśni kończyny górnej; Wykładowca: Mirosław Dębski
  • AWS1 (marzec 2012) – Kurs zaawansowany dla odcinka lędźwiowego oraz piersiowego kręgosłupa i miednicy; Wykładowca: Andreas Gattermeier
  • AWS2 (lipiec 2012) – Kurs zaawansowany dla odcinka szyjnego kręgosłupa oraz stawów skroniowo-żuchwowych; Wykładowca: Andreas Gattermeier

The Movement Solution z Kinetic Control:

• Sektor 1 (maj 2014) Identyfikacja i przekwalifikowanie miejsca i kierunku niekontrolowanego ruchu; Instruktor: Michał Hadała